Kas autos olev kliimaseade soojendab?

Täpse terminoloogia kohaselt ei ole autos olevad kliimaseadme komponendid otseselt vastutavad soojuse tekitamise eest, et soojendada sõiduki sisemust. Kliimaseadmete põhimääratlus on eelkõige seotud jahutamise ja temperatuuri reguleerimise protsessiga, eemaldades soojuse auto sisemusest.

Seevastu auto ventilatsioon, mida mõned inimesed sageli ekslikult nimetavad „kliimaseadmeks“, viitab kabiini sisemusse õhuga varustamise ja õhuvahetuse süsteemile. Selline ventilatsioon hõlmab sageli nn küttefunktsiooni, mis põhineb auto mootori töötamisel tekkiva soojuse kasutamisel.

Sõidu ajal tekitab mootor kütuse põletamise tulemusena soojust. Osa sellest soojusest kasutatakse mootori jahutussüsteemi jahutusvedeliku soojendamiseks. See vedelik ringleb läbi soojendaja, mis toimib soojusvahetajana. Selle protsessi tulemusena läbib ventilaatori poolt puhutud õhk soojendaja, kus see soojendatakse ja suunatakse auto sisemusse.

Seetõttu võimaldab ventilatsioonifunktsiooni kasutamine mootori töötamise ajal auto siseruumi soojendada, kasutades selleks mootori töötamisel tekkivat soojust. See ei ole aga otseselt seotud kliimaseadme komponentidega, mis vastutavad peamiselt jahutamise ja temperatuuri reguleerimise eest jahutusvedeliku aurustumise ja kondenseerumise protsessi kaudu suletud ringluses.

Kas auto kliimaseade soojendab?

Mõned autod on varustatud kliimaseadmega, mis võib toimida ka soojendajana. Seda tüüpi kliimaseadmeid nimetatakse „kahetsooniliseks kliimaseadmeks“ või „automaatseks kliimaseadmeks“. Need võimaldavad reguleerida temperatuuri autos sees nii jahutades kui ka soojendades õhku.

Sellisel juhul kasutab kliimaseade samu komponente, mis vastutavad jahutamise eest, kuid vastupidises režiimis. See protsess on võimalik tänu spetsiaalsele tagasilöögiklapile ja kontrollsüsteemile, mis võimaldab soojusvoolu suunda muuta. Kahe tsooniga kliimaseadmed võivad kasutada soojendajat õhu soojendamiseks enne selle edastamist auto salongi.

Kahe tsooniga või automaatse kliimaseadmega varustatud autode puhul saate määrata soovitud temperatuuri ja süsteem hoolitseb selle säilitamise eest ise, olgu see siis jahutamine või soojendamine. Kui märkate kliimaseadme paneelil valikut „AUTO“, tähendab see, et süsteem reguleerib automaatselt kliimaseadme tööd, et hoida temperatuur autos sees teie valitud tasemel.

Tasub märkida, et kõigil autodel ei ole seda kliimaseadme soojendusfunktsiooni. Mõnel vanemal mudelil võib olla eraldi küttesüsteem, mis töötab kliimaseadmest sõltumatult. Seetõttu tasub alati kontrollida oma auto tehnilist kirjeldust ja kasutusjuhendit, et teada saada, kuidas kliimaseadme ja küttesüsteem töötab.

Mõnes täiustatud kliimaseadmes, mida nimetatakse soojuspumpadeks, on võimalik jahutustsüklit ümber pöörata, mis võimaldab autos olevat õhku soojendada. Sellisel juhul kasutatakse soojuse ja õhuvoolu juhtimiseks selliseid kliimaseadme komponente nagu kompressor, radiaator, aurusti ja kondensaator.

Soojuspumbasüsteemis kasutatakse kliimaseadmete puhul ümberpööratava jahutustsükli põhimõtet, kusjuures kondensaator toimib aurustajana ja aurusti kondensaator kondensaatorina. See võimaldab soojuse väljavõtmist keskkonnast ja selle ülekandmist auto salongi.

Auto kliimaseadme küttefunktsioon on üks paljudest olulistest elementidest, mis tagavad mugava liikluskeskkonna. Sõiduki siseruumi tõhusaks ja tulemuslikuks soojendamiseks on vaja kliimaseadet täita õige gaasiga.

Auto kliimaseadme isetäitmiseks saate kasutada kliimaseadme täitekomplekti, mis sisaldab kõiki vajalikke komponente. Kui auto kliimaseadme gaasilekke või muude tihedusega seotud probleemide korral võite kasutada ka kliimaseadme remondikomplekti. See sisaldab gaasi ja kliimaseadme tihendusmaterjali, mis aitab täita külmutusvedelikku ja parandada kliimaseadme lekkeid.